Olimpiady i konkursy

Regulamin IX Powiatowego Konkursu Ortograficznego

Regulamin IX Powiatowego Konkursu Ortograficznego

 

  1. W konkursie uczestniczą uczniowie gimnazjum (klasy I-III).
  2. Obowiązuje znajomość wszystkich zasad ortograficznych i interpunkcyjnych.
  3. Szkoły typują po dwóch uczniów i przysyłają zgłoszenia najpóźniej tydzień przed konkursem.
  4. Uczniowie, wchodząc do sali, losują miejsca, a następnie kodują prace
  5. Najpierw uczestnicy konkursu piszą test w ciągu 30 minut. Za bezbłędne wykonanie zadań maksymalnie można otrzymać 50 punktów.
  6. Następnie uczniowie piszą dyktando.

            Za bezbłędnie napisany tekst można otrzymać maksymalnie 50 punktów.

            Za każdy błąd:

            - ortograficzny -3 punkty,

            - interpunkcyjny           -1 punkt,

            - graficzny                    -1 punkt,

            - akapit                        -1 punkt.

  1. Uzyskane punkty za dyktando i test sumuje się.
  2. Komisja wyłania prace z największą ilością punktów, ustala miejsca, rozkodowuje prace.
  3. Trzech najlepszych uczniów otrzymuje nagrody książkowe i dyplomy.
  4. Pozostałym uczestnikom konkursu wręcza się dyplomy za udział.

 

 

CELE KONKURSU:

 

-         stworzenie możliwości porównania poziomu ortografii w różnych szkołach w powiecie,

-         utrwalenie zasad ortograficznych i umiejętność ich praktycznego zastosowania,

-         doskonalenie umiejętności stosowania znaków  interpunkcyjnych,

-         wyrabianie nawyku pięknego pisania w sytuacjach stresowych,

-         kształtowanie u uczniów ambicji,

-         stworzenie możliwości zetknięcia się młodzieży z wielu szkół.

 

 

PRZEBIEG KONKURSU

 

  1. Powitanie uczestników i ich opiekunów.
  2. Losowanie miejsc.
  3. Kodowanie prac.
  4. Pierwsza część konkursu – test.
  5. Druga część konkursu – dyktando.
  6. Udanie się uczniów na poczęstunek.
  7. Sprawdzanie prac.
  8. Ogłoszenie wyników.
  9. Wręczenie nagród i dyplomów.