Olimpiady i konkursy
Regulamin IX Powiatowego Konkursu Ortograficznego
Regulamin IX Powiatowego Konkursu Ortograficznego
- W konkursie uczestniczą uczniowie gimnazjum (klasy I-III).
- Obowiązuje znajomość wszystkich zasad ortograficznych i interpunkcyjnych.
- Szkoły typują po dwóch uczniów i przysyłają zgłoszenia najpóźniej tydzień przed konkursem.
- Uczniowie, wchodząc do sali, losują miejsca, a następnie kodują prace
- Najpierw uczestnicy konkursu piszą test w ciągu 30 minut. Za bezbłędne wykonanie zadań maksymalnie można otrzymać 50 punktów.
- Następnie uczniowie piszą dyktando.
Za bezbłędnie napisany tekst można otrzymać maksymalnie 50 punktów.
Za każdy błąd:
- ortograficzny -3 punkty,
- interpunkcyjny -1 punkt,
- graficzny -1 punkt,
- akapit -1 punkt.
- Uzyskane punkty za dyktando i test sumuje się.
- Komisja wyłania prace z największą ilością punktów, ustala miejsca, rozkodowuje prace.
- Trzech najlepszych uczniów otrzymuje nagrody książkowe i dyplomy.
- Pozostałym uczestnikom konkursu wręcza się dyplomy za udział.
CELE KONKURSU:
- stworzenie możliwości porównania poziomu ortografii w różnych szkołach w powiecie,
- utrwalenie zasad ortograficznych i umiejętność ich praktycznego zastosowania,
- doskonalenie umiejętności stosowania znaków interpunkcyjnych,
- wyrabianie nawyku pięknego pisania w sytuacjach stresowych,
- kształtowanie u uczniów ambicji,
- stworzenie możliwości zetknięcia się młodzieży z wielu szkół.
PRZEBIEG KONKURSU
- Powitanie uczestników i ich opiekunów.
- Losowanie miejsc.
- Kodowanie prac.
- Pierwsza część konkursu – test.
- Druga część konkursu – dyktando.
- Udanie się uczniów na poczęstunek.
- Sprawdzanie prac.
- Ogłoszenie wyników.
- Wręczenie nagród i dyplomów.