Wycieczka uczniów z klas I do Runowa
Dnia 10 czerwca 2015 r klasy pierwsze wybrały się na wycieczkę do Runowa, by zwiedzić Wioskę Indiańską. Dzieci przybrane w kolorowe pióropusze i wymalowane w indiańskie barwy będą miały okazję poznać życie, kulturę i obyczaje Indian. W trakcie trwania programu dzieci spotkały „Wielkiego Wodza Siedzącego Byka”, wraz z którym poznały gry i zabawy małych Indian. Atrakcjom nie było końca. Uczniowie mieli okazję strzelać z łuku, jeździć konno, a całość zakończyło wspólne grillowanie. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.
Ogródek ziołowy
Z inicjatywy uczniów klasy piątej szkoły podstawowej powstał ogródek ziołowy. Dzięki zaangażowaniu uczniów i pomocy pracowników szkoły możemy cieszyć się powiększającym się zbiorem roślin ziołowych. Każda roślina ma drewnianą metryczkę z nazwą gatunkową. Skrzynie, w których posadzono rośliny zostały wykonane ze starych desek przez pana Jana i pana Stanisława. Wypełnione je torfem i ziemią przywiezioną przez pracowników zakładu komunalnego. Uczniowie posadzili i podlali rośliny, a teraz z niecierpliwością oczekują na pierwsze zbiory. Dużą pomocą służą pani Monika i Pani Agnieszka, troskliwie doglądając ogródek. Uczniowie poznają gatunki roślin, które mają znaczenie lecznicze i zdrowotne oraz wzbogacają walory smakowe potraw: kilka gatunków mięty , lawenda, majeranek, tymianek, bazylia, koper, melisa, czosnek, cząber, lubczyk, papryczka, poziomka, cebula, pietruszka, szałwia, rozmaryn, estragon. Uprawa roślin przez uczniów pozwoli na poznanie wymagań poszczególnych gatunków i ich zastosowań w życiu codziennym. Inicjatywę aktywnie wsparli uczniowie gimnazjum, którzy dostarczyli wiele okazów roślin. Nad ogródkiem góruje piękny napis wykonany przez panią Danutę Kocimską.
Iwona Kordylas
Festiwal projektów 2015
W dniu 9 czerwca 2015r. odbył się w Zespole Szkół w Damnicy IV Festiwal Projektów Edukacyjnych, w którym uczestniczyli uczniowie gimnazjum. Klas III przedstawiły w formie prezentacji multimedialnych wybrane przez siebie tematy. Uczniowie klas I i II wystąpili w roli obserwatorów i podziwiali efekty pracy trzecioklasistów.