Odkrywać nieznane
„Odkrywać nieznane, tworzyć nowe – program rozwijania zainteresowań fizyką”
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III „Wysoka jakość oświaty”, Działanie 3.3 „Poprawa jakości kształcenia”, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe”.
Projekt daje możliwość eksperymentowania i poznawania najnowszych odkryć fizyki. Ciekawa oferta dodatkowych zajęć dla nauczycieli fizyki pragnących rozwijać swoją pasję i dzielić się nią ze swoimi uczniami. Wszystkie koszty udziału w zajęciach finansowane są z budżetu projektu. Projekt obejmie 160 szkół w całej Polsce. Skierowany jest do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (uczniowie klas I i II) chcących rozwijać swoje zainteresowania podczas doświadczeń praktycznych oraz warsztatów na uczelniach wyższych.
Zajęcia odbywają się w 13 osobowych grupach i trwają 3 godziny w tygodniu, 2 godziny w pracowni fizycznej, 1 godzinę w pracowni komputerowej (przygotowanie zajęć, opracowanie wyników zajęć, kontakt z innymi uczestnikami projektu). Na potrzeby projektu została utworzona platforma internetowa w oparciu o Moodle. Zawiera ona informację niezbędne do prowadzenia zajęć (program, zadania do wykonania, słownik terminów fizycznych, fizyczny słownik polsko – angielski, informacje o grupach i nauczycielach prowadzących zajęcia, fora użytkowników, materiały szkoleniowe).
Korzyści wynikające z realizacji projektu:
- udział w zajęciach na uczelniach wyższych i warsztatach wyjazdowych,
- nagroda dla najwybitniejszych uczestników – udział w pięciodniowych warsztatach w najbardziej znaczącej instytucji naukowej na świecie CERN w Genewie,
- czterdzieści osiem najaktywniejszych szkół uzyska zestaw wsparcia przedmiotowego do nauczania fizyki (laptop, rzutnik multimedialny, oprogramowanie, pomoce naukowe).
W ramach III edycji projektu uczniowie otrzymali dodatkowo pamiątkowe koszulki, gadżety, książki z zestawami doświadczeń realizowanych w ramach projektu oraz wyjechali dwa razy na Uniwersytet Gdański na wydział fizyki.