Dnia 20 maja 2017 roku w ramach nauki języka kaszubskiego odbyła się wycieczka do Helu.
Poznawanie miejscowości zaczęliśmy od odwiedzenia fokarium. Uczestniczyliśmy w pokazie karmienia fok. Następnie udaliśmy się do Urzędu Miasta Hel, gdzie odbywała się wystawa malarstwa i grafiki pt.: „Akomodacja” autorstwa Bernadety Sudnikowicz.  Prace artystki wykonane są za pomocą kawy i tuszu. Zrobiły one na wszystkich ogromne wrażenie. Na wystawie mogliśmy też zobaczyć prace z haftu kaszubskiego. Po tej uczcie dla duszy udaliśmy się do latarni morskiej w Helu. Tam czekała na nas „wspinaczka” schodami na samą górę czterdziestometrowej wieży. Latarnia Morska Helu to ośmiokątna wieża z czerwonobrunatnej licowanej cegły, zwężająca się ku górze, zakończona galerią pod stożkowym dachem, na którym znajduje się jedna z helskich anten radiowych. Z góry podziwialiśmy panoramę okolicznych miejscowości. Następnie udaliśmy się na cypel, który jest nazywany początkiem Polski. Po chwili odpoczynku w promieniach pięknego słońca zrobiliśmy sobie spacer promenadą nad plażą. Po drodze minęliśmy Kopiec Kaszubów.   W centralnym miejscu monumentu znajduje się gryf kaszubski obrazujący moc Kaszubów. Na pomniku umieszczono napis „Hel – początek Polski” i tablicę z nazwami miejscowości,
w których działają oddziały Zrzeszenia-Kaszubsko Pomorskiego. Przed wyjazdem z tej kaszubskiej miejscowości zwiedziliśmy jeszcze Muzeum Helu. Na kilkunastu wystawach wewnątrz stanowiska artyleryjskiego B-1 „ANTON” obejrzeliśmy przede wszystkim wystawy dotyczące życia Helu – a więc wystawy etnograficzne, prezentujące życie rybaków, kuźnię, stolarnię, kolekcje sprzętów codziennego użytku a także kolekcje muszli z całego świata, kolekcie bursztynów i minerałów.
Wycieczka była bardzo udana i pełna wrażeń. Dziękujemy pani Gosi za oprowadzenie nas po miejscowości.