W dniach 8-10 maja 2024 r. uczniowie z klas IV – VII wzięli udział w wycieczce krajoznawczo – edukacyjnej do Wrocławia i Pragi.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy wrocławski Ogród Zoologiczny. Poczuliśmy klimat gorącej Afryki i poznaliśmy w Afrykarium jej niezwykłych mieszkańców, m.in. hipopotamy nilowe, mrówniki czy golce. W największym w Polsce Oceanarium podziwialiśmy niezwykły świat rafy koralowej, pływające nad nami rekiny i płaszczki oraz setki kolorowych, egzotycznych ryb.

Spacerowaliśmy po Parku Szczytnickim z Pergolą i pokazem Multimedialnych Fontann. Poznaliśmy historię Hali Stulecia. Zwiedziliśmy również Stare Miasto z centralnym Rynkiem i Ratuszem, kościołem św. Elżbiety i zabytkowymi kamienicami Jaś i Małgosia. Galeria wrocławska odkryła przed nami Jatki, czyli Pomnik Zwierząt Rzeźnych. Na każdym kroku towarzyszyły nam słynne wrocławskie krasnale.

Drugiego dnia odwiedziliśmy przepiękną stolicę naszych południowych sąsiadów – czeską Pragę. Zwiedzanie zaczęliśmy od Hradczan z największym na świecie Królewskim Zamkiem, dawną siedzibą królów czeskich. Odwiedziliśmy również Katedrę św. Wita i Bazylikę św. Jerzego oraz spacerowaliśmy po Ogrodach Królewskich. Podziwialiśmy Złotą Uliczkę, słynny Most Karola, Rynek Staromiejski z Wieżą Ratuszową i zegarem astronomicznym Orłoj.

Ostatni, trzeci dzień wycieczki również obfitował w wiele atrakcji. Odwiedziliśmy nowoczesne centrum wiedzy o wodzie – Hydropolis. Jest to miejsce, w którym technologie multimedialne, interaktywne instalacje, repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw.

Ogromne wrażenie wywarła na nas Panorama Racławicka – zabytek o wybitnym znaczeniu dla polskiego dziedzictwa narodowego. W trakcie odwiedzania Rotundy ze słynnym dziełem poznaliśmy zarówno historię powstania samego obrazu jak i wydarzeń, do których nawiązuje.

Zwiedziliśmy również Ostrów Tumski, Wyspę Piasek i Most Tumski.

Na zakończenie weszliśmy po 304 stopniach na taras widokowy, na wieży kościoła św. Elżbiety aby jeszcze raz, z innej perspektywy zobaczyć miejsca które odwiedzaliśmy.

Tak bogaty program zapewniło nam Biuro Turystyczne „Belfer-JB” ze Słupska, na czele z naszym niezawodnym przewodnikiem – panem Januszem Barylakiem.