W roku szkolnym 20016/2017 w ramach innowacji pedagogicznej ,,Ogródek botaniczny – źródłem wiedzy o ziołach” uczniowie klasy IVa i IVb  uczestniczyli w zajęciach w ogrodzie. Z zainteresowaniem poznawali różnorodne gatunki roślin, ich właściwości i zastosowania oraz prowadzili prace pielęgnacyjne. Innowacja była realizowana w czasie zajęć koła przyrodniczego i na  lekcjach przyrody.
Jesienią segregowali zebrane rośliny, suszyli je i wykonywali bukiety ziołowe. Korzystali z atlasów ziół i rysowali uprawiane rośliny. Przed zimą przeprowadzili prace porządkowe na rabatach. Wiosną oceniali kondycję roślin po sezonie zimowym – wiele roślin przetrwało niskie temperatury. Przygotowali glebę pod zasiewy i nowe nasadzenia na rabatach i w nowo założonej szklarni. Na rabatach wysiali koper, pietruszkę, szpinak, bazylię, poziomki, fasolkę szparagową, majeranek, tymianek, posadzili pomidory, cukinię i ziemniaki oraz rośliny rabatowe- begonie i petunie. W szklarni posadzili pomidory, ogórki, cukinię, paprykę, wysiali bazylię, tymianek, rzeżuchę, poziomki. Prowadzili obserwacje, porównywali rozwój i wzrost roślin w szklarni i na rabatach. Rozpoznawali  występujące w ogrodzie rośliny ziołowe. Poznali właściwości i zastosowania uprawianych roślin ziołowych. Poznali i stosowali podstawowe narzędzia pomocne przy pielęgnacji ogródka. Przeprowadzili podstawowe prace pielęgnacyjne. Pod koniec roku szkolnego zbierali pierwsze plony – ogórki ze szklarni, poziomki i zioła.
W zajęciach uczestniczyli również uczniowie gimnazjum, którzy sami wychodzili z propozycją prac w ogrodzie oraz uczniowie klasy drugiej szkoły podstawowej w czasie zajęć świetlicowych.
Podziękowania dla pani Agnieszki i pani Moniki oraz dla pana Jana i pana Stanisława za pomoc w prowadzeniu ogrodu.

Iwona Kordylas